torsdag 4 juni 2009

Dagens skörd



Det blev en lyckad dag köpte den här stora guldspegeln över 100år, den är helt i
orginalskick och med en träbaksida, tänk att den blev min.
Fast bilden blev väl inte den bästa, men det kommer bättre bild sen när den kommit upp ordentligt.



Köpte även dom här gamla kristall manschetterna satte dom på mina ljusstakar i fattigmans silver så länge. Pennan är oxå ett fynd idag, samt ett örngott med vitt monogram på. Sen så köpte jag en stencil till idag tycker så mycket om dom. Korgen köpte jag och blommorna, som jag sedan planterade, det är brudslöja och petunnia den andra gröna växten vet jag inte vad den heter, men påminner om lamöron.
Kortet kommer från Fridasgård.
Det var allt, Ha det gott

10 kommentarer:

  1. Gulp vilken fin spegel. Och resten också. En sådan där lyckad loppisdag förmodar jag?
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie,

    Kan se at du virkelig har hygget dig på loppis.
    Ville ønske at have valgt Sverige men ikke Island som det næste bosted, dengang vi flyttede fra Danmark.

    men engang, så bliver det

    kram Dagný

    SvaraRadera
  3. Hejsan , va mycket fina fynd du hittat det är så roligt att handla på loppis ,jag har en loppis själv hemma men älskar att springa runt på loppisar .Kramisar /Stina-om du vill titta gärna in hos mej

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka härliga fynd och inköp du gjort! Sådana där gamla speglar med träbaksida och allt ska man nog vara både rädd om och stolt över, tänk så många ansikten som speglats i den...

    Må så gott, KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Bara att gratta till denna underbar spegel...du fyndar mkt förstår jag...alltid vackra saker du kommer hem med...hoppas dagen varit bra, himla ruskväder vi har just nu, kramen

    SvaraRadera
  6. Hej! Mycket vacker spegel! Växten tror jag heter blomster-eternell! Bus-Lätt att föröka..knipsa av några rankor när den växt till sig, stick ner i jord tillsammans med andra växter ute, så rotar den sig och fyller ut jättefint! Ha det!

    SvaraRadera
  7. Å vilken vacker spegel...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Det kan man verkligen kalla lyckad dag! Spegeln var i en klass för sej, helt otroligt vacker!! Längtar att se den på plats och kanske en närbild på krönet!?
    Kristallmanchetterna var också så söta och korgen med blommor...Mmmm så fint!
    Ha en härlig fredag!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Du har så bra smak, tror allt du har är vackert. Spegeln är jättefin och allt på bordet också. Underbar plantering du gjort.
    Ha en bar helg
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera